DSpace Repository

Kepelbagaian gaya pembelajaran dan hubungannya dengan pencapaian akademik

Show simple item record

dc.contributor.author Adnan Abdul Rashid
dc.date.accessioned 2015-06-13T08:05:35Z
dc.date.available 2015-06-13T08:05:35Z
dc.date.issued 2014-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3422
dc.description.abstract dan Mumford (1992) dengan pencapaian akademik dalam kalangan pelajar. Selain daripada itu, kajian ini juga untuk mengenal pasti gaya pembelajaran yang diberi keutamaan oleh pelajar di samping mengetahui perbezaan gaya pembelajaran antara pelajar aliran sains dengan aliran kemanusiaan, gaya pembelajaran mengikut jantina dan tempat tinggal serta hubungan pencapaian GPA bagi lima subjek teras dengan faktor demografi. Kajian ini melibatkan 256 responden yang terdiri daripada pelajar-pelajar tingkatan enam daripada 12 buah sekolah menengah dalam Daerah Kuala Terengganu. Kajian ini menggunakan soal selidik yang mengandungi soalan berkaitan demografik dan 80 item daripada soal selidik Gaya Pembelajaran Honey and Mumford (1992). en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Terengganu: Universiti Malaysia Terengganu en_US
dc.subject LB 1060 .A3 2014 en_US
dc.subject Adnan Abdul Rashid en_US
dc.subject Thesis PPSE 2014 en_US
dc.subject Learning en_US
dc.title Kepelbagaian gaya pembelajaran dan hubungannya dengan pencapaian akademik en_US
dc.type Working Paper en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account